O Víně

01.10.2014 radek Aktivni: Ano Datum a cas publikace: 01.10.2014 07:00

Třikrát stejně, pokaždé jinak

Omlouvám se veleváženým čtenářům, že i v tomto pokračování malého zábavného seriálu o některých „zajímavých“ vínech „zabrousím“ zase do matematiky. Jsem jí zřejmě i tak trochu „postižen“ - ostatně jsem ji kdysi vystudoval... Poněkud sice snížíme „zaběhlou“ číslovku - doposud to byla v takových případech vždycky čtyřka, leč na druhé straně poněkud zvýšíme „kadenci“ - v jednom případě takříkajíc jakoby „na druhou“...

V roce 2012 zatřídila SZPI pod evidenčním číslem jakosti 91F1-12/46 víno Cabernet Moravia 2011 pozdní sběr šarže 23/11 pro Víno Rakvice. Ti ho také mají v aktuální nabídce - viz odkaz.

V řadě obchodních řetězců se objevují vína z Vinařství Naturvini Bavory, mezi nimi i Cabernet Moravia 2011 pozdní sběr stejné šarže i výše uvedeného evidenčního čísla jakosti, a to dokonce ve 2 „provedeních", jednak v řadě „Vinice" - viz odkaz, jednak v řadě „Morava" - viz odkaz.

Nikdo jistě nebude mít nic proti tomu, když výrobce vína prodá nějaké jeho množství jinému producentovi, který ho pak dále prodává pod vlastní značkou. Jen si v této souvislosti myslím, že tato okolnost by měla být potencionálním zájemcům o takové víno známa, zejména, když v daném konkrétním případě je celý web Naturvini Bavory (viz i níže) výrazně zaměřen na jejich (chvályhodný) specifický přístup k výrobě vína, který však při nákupu od jiného výrobce mohou jen těžko plně zaručit. Například, opakovaně uvádějí, že hrozny na výrobu vín z jejich produkce jsou sbírány výhradně ručně (viz odkaz) nebo zde či to lze také nalézt na etiketách jimi produkovaných vín), přičemž o ničem takovém se web ani další mně známé materiály či jiné informace skutečného výrobce Vína Rakvice nijak nezmiňují, a to nejen v souvislosti s tím „našim" vínem.

A kapitolou samou o sobě je pak po mém soudu skutečnost, že víno od jiného výrobce prodává jeho následný producent, v tomto případě Naturvini Bavory, dokonce pod dvěma různými svými značkami. Jistě, prodá ho tak a „vydělá" zřejmě víc, zmatení zákazníka však musí být také o to větší. Nakoupí-li tento v dražší řadě „Vinice", vůbec netuší, že stejně mohl pořídit výrazně levněji v řadě „Morava", ba stejně, a dokonce velmi pravděpodobně ještě levněji, od jeho skutečného výrobce z Vína Rakvice. A co když si koupí všechny 3 uvedené flašky, aniž by tušil, natož pak mohl vědět, že ve všech je stejné víno, což velmi pravděpodobně nechtěl? Může se sice říci: „dobře mu tak, když je blbej", nejsem si ale jist, že je to pro moravské vinařství jako celek, zejména pak s ohledem na jeho budoucnost, „to pravé ořechové".

Počet příspěvků v diskuzi: 7  Vložit/Zobrazit příspěvek
Počet zobrazení článku: 4040x
Průměrná známka po 0 hodnoceních: -
 1    2    3    4    5  
J. 25.09.2014 18:57:13