O Víně

31.05.2004 J. Aktivni: Ano Datum a cas publikace:

Pár zkušeností se zásilkovou službou Znovínu Znojmo

Znáte to, pošťák nosí většinou nepřijemné zásilky, oznámení a balíky s opravdu různým obsahem. Že se nemusí vždy jednat o negativní zprávy či zásilky dokumentuje zásilková služba znojemského Znovína.

Již několik let tuto službu s Pitrisem využíváme. Častěji sice nakupujeme přímo u malých rodinných firem a vinařů, protože osobní kontakt přímo s výrobcem přináší také své kouzlo, ale když Vám přímo pod nos naservírují nabídkový katalog, tak neodoláte. Pravda je, že jsme byli nuceni zcela ignorovat nabídku Znovína z roku 2003 z důvodu přemrštěných cen. Letos ale Znovín opravdu mile překvalil. Pokud jste členy Společnosti přátel dobrých vín dostáváte pravidelně (minimálně 2x za rok) katalog s celou řadou služeb a výrobků.

Mezi hlavní nabídku patří především sortiment znojemských vín, ale i vína z nakupovaných hroznů. Pomocí zásilkové služby si můžete nechat za poplatek poslat na dobírku vybrané láhve vína. Výhodou je bezproblémové doručení balíku na Vaší adresu. Nevýhodou je nutnost objednání 9 ks lahví a jejich násobků, což se může jak podražit, tak Vás nutit nakoupit i to, co byste nemuseli mít. Druhou možností je vybrat si zásilku minimálně za 5 tisíc Kč. Taková zásilka je Vám bezplatně doručena na požadovanou adresu. To má výhodu v tom, že neplatíte žádné balné a poštovné. Také si přesně domluvíte termín a místo předání.

S Pitrisem jsme letos proto společně objednali vína za více jak 5 tisíc Kč a měli jsme vystaráno. Velkou výhodou je také to, že nemusíte objednávat násobky 9 ks lahví, lze prostě objednat libovolné množství. Jedinou podmínkou je těch 5 tisíc Kč.

Objednání jsem provedl telefonicky a taktéž i platbu. To jsou určitě příznivé informace pro všechny, kteří si už prostě odvykly psát dopisy, chodit na poštu převzít zásilku a provádět jakékoli platby na poště či v bance na přepážce. Vše jde totiž provést jednoduše, levně a rychle přes telefon a Internet. Jen je zapotřebí oznámit Znovínu, že chcete platit přes Internet, aby Vám mohli poslat fakturu na Váš e-mail. Mohu potvrdit, že všechny odezvy proběhly nečekaně velmi rychle a bezproblémově do 2 pracovních dnů! Dokonce rychleji, než jsem provedl avizovanou platbu, takže jsem musel požádat o dodávku až v dalších dnech.

I samotná rozvážková služba je bezproblémová, opravdu přijedou přesně kdy Vám to vyhovuje, dokonce se s Vámi ještě telefonicky spojí řidič, aby vše klaplo. No a když provedete vybalení tolik očekávaných miláčků z krabic a zjistíte, že jste skutečně obdrželi vše, jak jste objednali, tak máte pochopitelně obrovskou radost. Dostáváte totiž vína v době, kdy to skutečně chcete nebo potřebujete.

Proč o tom vůbec mluvím? Někdy totiž s Pitrisem a dalšími přáteli narážíme na neustálé "problémy" některých vinařů či velkých vinařských firem. Často se setkáváme s určitou neochotou a nedůvěrou cokoli prodat přímému spotřebiteli. Někdy cítíme, že jsme srovnávání s nechvalně známými překupníky - málokdo z posledních spotřebitelů kupuje taková kvanta jako my. Také jsme často nuceni koupit větší balení, než bychom chtěli. Prý s ohledem na oficiální odběratele a vinotéky, kteří se zavázali odebírat určité množství a především u prodeje poskytnou odpovídající support atd. atd.

Když pak ale do oficiální vinotéky zajdu a vidím, jak jsou ceny o 300 % vyšší než u
výrobce, tak se raději otáčím a padám pryč. Zároveň je mi líto všech, kteří nemají možnost nakoupit jinde a především levně! Jednoduše se v tom nevyznají. Dalším opravdu velkým problémem je obsluha, která není schopna k danému vínu vůbec nic sdělit než "...ano to je dobré víno..." - to na otázku zda mají od tohoto výrobce i jiné přívlastky. Tak to nepotřebuje opravdu žádný komentář.

Když jsem byl nedávno požádán známou, abych jí vysvětlil základy naší a evropské legislativy na přijímací pohovor, bez váhání jsem odpověděl ANO. Jak jinak tuto katastrofální úroveň prodeje a znalostí zlepšit? A tak jsme se 2 týdny několik hodin pilně připravovali na problematiku podávání, stolování, výběru vína atd. Vím, že se v tom postupně rychle zorientovala a opravdu tomu rozuměla. Dokázala to vysvětlit i laikovi. Ne vždy se mi podařilo vše vysvětlit hned na poprvé, ale ve výsledku to uměla naprosto přesně. Jaké bylo ovšem mé překvapení, když mi po pár dnech zavolala, že s 30 uchazečů vybrali toho, kdo měl nejmenší nároky na hodinovou mzdu!
Na přijímacím pohovoru nepadlo ani slovo ohledně problematiky vinařství a prodeji vína. Od té doby se s velkým odstupem dívám na profesionalitu Oficiálních vinoték v ČR, jak je s velkou gloriolou oznamováno na každém regálu.

Abych se ale vrátil k původnímu tématu, o kterém jsem začal. Další z možností je si vína ve Znovínu osobně převzít ve ZNojmě nebo v oficiální vinotéce v Praze. Veškeré informace najdete na stránkách Znovín Znojmo. Pokud se nepletu, tak jsem během čtyř let zásilkové služby Znovínu využil již 4 krát a pokaždé bez problému. Poslední způsob, který jsem zde popsal je určitě nerychlejší a nejpohodlnější. Samozřejmě stojí více než jste ochotni zaplatit, ale pokud si zpětně spočítáte jak dlouho jste na zásilku čekali a kolik času jste strávili než se balík dostal k Vám, možná se příště rozhodnete jinak.

Velmi důležitý je také samozřejmě obsah zásilky. Jak kvalitní vína jsou znojemská vína ročníku 2003 (v jednom případě i 2002) v kvalitě pozdní sběr, výběr z hroznů a výběr z bobulí se během následujících týdnů dozvíte pochopitelně na našem portálu. Velmi zajímavé budou pravděpodobně panenský výběr z hroznů (Cabernet Sauvignon, Rulandské šedé), panenský pozdní sběr (Ryzlink rýnský, Rulandské modré), na naše poměry i vysoký obsah alkoholu některých lahví (13,6 % obj.) a pochopitelně i několik odrůd z pověstného Šobesu! Kdo se už nemůže dočkat, ať se podívá na několik připojených fotografií. Že lze opravdu Internet využít ke skutečnému prodeji dokázal Znovín na našem trhu již před pár lety, když se velmi agresivně vrhl do zásilkové služby, několika doprovodných programů, doplňkových služeb a podobně. Pokud tyto všechny "kanály" fungují a zákazník je spokojený, není pochyb, že se v budoucnu znovu vrátí a svůj nákup často i zvětší. Znovín si zaslouží za zvládnutí zásilkové služby velkou poklonu.

Pokud v budoucnu opět neúměrně nezvedne ceny, budu se opět těšit na nabídku zásilkové služby na konci roku.

Počet příspěvků v diskuzi: 0  Vložit/Zobrazit příspěvek
Počet zobrazení článku: 2849x
Průměrná známka po 0 hodnoceních: -
 1    2    3    4    5