O Víně

Diskuze: Postřehy z vín vypitých v červenci 2013
Datum: 16-07-2024
  *
  *
*
6+5=  
* - povinné položky

Seznam příspěvků k diskuzi
Datum: 02.08.2013 20:16:10
Od: H.
E-mail: helena@bakerwine.cz

Asi to tak bude, ale jelikož se jedná o tzv. velko-plniče a baliče, nepřekvapilo by mě, že je to klamavý poutač určený našemu gastronomickému odpadišti. Asi by nebylo marné vznést dotaz na Repression des Fraudes: http://www.economie.gouv.fr/dgccrf/contacts
To by se možná Francek Martenot nestačil divit :-)


Datum: 02.08.2013 17:08:06
Od: J.Č. / Jižní svah
E-mail: cerovsky@jizni-svah.cz

Jinak on tam teoreticky název té vinice napsat nemusí, když nechce, ale v tom případě by neměl být velký jiný název který ji evokuje. Ale normální vinaři spíše jména původu vyzdvihují, než aby je tutlali :)

Datum: 02.08.2013 16:53:04
Od: J.Č. / Jižní svah
E-mail: cerovsky@jizni-svah.cz

Sklenička: jo, to je jedna z mála legálních variant :)

Datum: 02.08.2013 15:43:54
Od: Sklenička
E-mail: vran@seznam.cz

V daném případě asi jde o cuvée z několika Premier Cru poloh s obchodním názvem "Marouettes." Není to moc časté, ale podobné případy jsem už viděl, tak myslím, že to je nejpravděpodobnější vysvětlení :o)

Datum: 02.08.2013 13:10:55
Od: H.
E-mail: helena@bakerwine.cz

Muze to byt nejaka poloha co ma na premier cru zadelano treba jako je Pommard Croix Blanche, ale v takovem pripade by 1er cru na etikete uvedeno byt nesmelo. Divne, ze? Co se optat toho distributora co ma v nabidce to obyc. Chablis? Nebo primo DGCCRF? Ti se s tim podobne jako u nas mazlit nebudou...

Datum: 02.08.2013 12:33:59
Od: J.Č. / Jižní svah
E-mail: cerovsky@jizni-svah.cz

Marouettes určitě 1er Cru není. Mohl by to být teoreticky název nějaké polohy v rámci 1er Cru či nějaká interní značka vinařství, ale pokud by to tak bylo, musí být zastřešující 1er Cru na vinětě uvedeno.

Datum: 02.08.2013 12:15:45
Od: p.j.
E-mail: pjelen@barrandov.cz

ano, to je zajímavý postřeh - sám jsem tedy nic nevygooglil. V seznamu Prepier Cru tratí (i podtratí) to není, přitom jsem našel etiketu značenou jako Premier Cru z ročníku 2008, někde jsou ale z ročníku 2010 bez toho Premier Cru... tak buď to bylo v nedávné době povýšeno na Premier Cru, nebo je to klamání spotřebitele a podvod ve značení. bohužel i web vinařství nějak nefunguje, fakt divné to je.

Datum: 02.08.2013 10:34:03
Od: Radan
E-mail: r.paleta@habena.cz

Zdravím a měl bych poznámečku, či dotaz k vzorku č. 3 Chablis 1-er Cru. Tuto lahev jsem měl rovněž doma, celkem fajn (za ty peníze). Ale nikde se mi nepodařilo dohledat tuto "polohu", že by měla statut 1-er Cru... Navíc stejné (patrně téměř stejné) víno na našem trhu prodává i celkem známý dovozce, ovšem bez označení 1-er Cru. Stejná etiketa, jen to "1-er Cru" chybí...

Datum: 01.08.2013 23:36:01
Od: H.
E-mail: helena@bakerwine.cz

Jardo, ale to je fakt bohužel špatně. Je to tak, jak všichni říkají. V názvu se ve většině případů odrůda/-y neuvádí. Navíc kdyby bylo na etiketě uvedeno Cortese, např. Cortese Colli Tortonesi (vinařství Cantine Volpi), bude mít toto víno označení DOC, zatímco Gavi di Gavi ze stejného vinařství ponese označení DOCG (Cortese di Gavi tuším neexistuje, jelikož se domnívám, že si vinař takto nebude sám deklasifíkovat svoje vína...). Mám před sebou mimo jiných ročenku 2013, kterou v Itálii vydává přední kritik Luca Maroni, kde vína z Gavi (DOCG) jsou např. uvedena takto: Gavi Il Mandorlo 2011, Tenuta San Pietro in Tassarolo nebo Gavi Fornaci 2011, Castellari Bergaglio a nanejvýš v jednom případě je uvedena odrůda a to následovně: Gavi Poggio Basco 2011 Cortese, Az. Vitivinicola Malgra, přičemž názvy uvedené za "Gavi" jsou jména jednotlivých vinic. A o to tady především jde.


Datum: 01.08.2013 12:22:09
Od: J.
E-mail: jaroslav.schwarz@ovine.cz

Teď připomínkám rozumím, nicméně zůstanu u popisu názvu, kterého jsem se doposud držel :-)

Datum: 01.08.2013 11:34:24
Od: Sajmik
E-mail: ungerman@phil.muni.cz

Jasně, ale nadpis evokuje, že existuje nějaká apelace "Cortese DOCG", což není pravda, nanejvýš "Cortese di Gavi DOCG", nic z toho ale na láhvi není. Víno jsem také měl, ale dokud jstem neviděl fotku, tak jsem netušil, že je to ono.
Ale jelikož jsem zjevně jediný, komu to vadí, tak slibuju, že už toho nechám.

Datum: 01.08.2013 10:40:43
Od: p.j.
E-mail: pjelen@barrandov.cz

No, Jardo, taky si myslím, že způsob, jakým do recenzí vypisuješ názvy vín není úplně korektní. Ty to jedeš podle našeho českého vzoru: odrůda-ročník-přívlastek-výrobce. zřejmě je to dáno i tím, že máš tenhle vzorec nastavený v evidenci vín a chceš to mít jednotné pro všechny recenze. ale prostě apelační systém, na který jede Francie, Itálie, Španělsko i další země to mají jinak. Tam je hlavním (tím, co prodává, i legislativně) ten název apelace, v tomto případě GAVI DOCG - to není, že DOCG je něco jako náš pozdní sběr a Gavi něco jako podoblast Slovácká, název regionu má v těchto zemích větší marketingovou cenu než název odrůdy (i když výjimky by se našly), v titulku k recenzi se musí ten název objevit celý, to samé i u španělských vín v téže recenzi - nejdůležitější informací na etiketě je právě ta Rioja, Navarra atd. Zajímavé, že u francouzských to máš dobře.

Datum: 01.08.2013 10:24:17
Od: J.Č. / Jižní svah
E-mail: cerovsky@jizni-svah.cz

Já tu připomínku chápu. Je to prostě Gavi, to je důležité :) Tj. Gavi do nadpisu a Cortese do textu. Stejně jako je Chablis hlavně Chablis a až potom Chardonnay :o)

Datum: 01.08.2013 10:16:39
Od: J.
E-mail: jaroslav.schwarz@ovine.cz

Sajmik: Ano, však jsem to také uvedl v textu = popisu pod názvem! Do názvu jsem dal odrůdu! Nechápu tedy vaší připomínku...

Datum: 01.08.2013 09:57:03
Od: Sajmik
E-mail: ungerman@phil.muni.cz

Víno č. 4: apelace se jmenuje Gavi DOCG, máte to na přední etiketě jasně napsané.